Kolm põnevat IT-lahendust
Kui tihti kuuleb IT-d õppinud või õppiv inimene taolist lauset: "Sa oled seda IT-asja õppinud, palun aita mind selle hiire/printeri/meili/serveri/koodi/ühenduvuse/sisesta probleem siia"? See võtab hästi kokku kui laia haardega on IT ja kui palju see meie elu tänapäeval mõjutab.
1. Revolutsioon Linuxi sünni näol. IT eriala esimese aasta tudengitena õpime, et ligikaudu 70-80% maailma serveritest töötavad tänapäeval mingil kujul Linuxi operatsioonisüsteemil. Kui Linus Torvalds 90ndatel Linuxi lõi, ei osanud ta ilmselt ette näha selle suurt mõju. Linux pani tugeva aluse "open-source" liikumisele, võimaldades kõigil huvilistel lähtekoodi uurida ning sellesse panustada. See demonstreeris maailmale IT-valdkonna potentsiaalset arengukiirust, mida võib-olla tol ajal märkasid ainult mõned.
Oma IT-karjääri alguses süsteemiadministraatorina operatsioonide poolel töötades olen näinud, kuidas Linuxi loomine on loonud uusi töökohti. Seda on vaja hallata ja konfida mitte ainult serverites, vaid ka elektroonikariistavaras. Linux on uskumatult mitmekülgne, mida saab häkkida peaaegu igale platvormile. Ning Linux on kindlasti kaasa aidanud interneti ja veebi levikule. Serverite konfimine tänu sellele pingviini maskotiga tarkvaralae on lihtsam ja odavam.
2. Metaverse (VR) puhul on raske otsustada kas Zuckerberg oli oma ajast ees või tema peas toimus hoopis midagi väga veidrat ja tekib küsimus et miks ta sellise asjaga üldse tegeleb? Küll aga kui võtta paar sammu tagasi siis Metaverse idee on äge. Ühendatud virtuaalreaalsus maailm kus fantaasial pole piire, kas see läheb rohkem filmi "Ready Player One" poole või "Matrix" jätan iga lugeja enda otsustada. Metaverse eesmärk aga oli et inimesed saavad kohtuda enda "avatariga" üle maailma. Seda kasutatakse niisama suhtlemiseks kui ka töö ja/või äri tegemiseks. Kogu metaverse sees olev majandus põhineb NFT-de näol, ehk asjad kuuluvad "päriselt" ka sulle. Idee ja konseptsioon on paeluvad kuid platvorm pole piisavalt veenev et inimesi sinna rohkem kaasata.
3. Twitter Peek - ehk mis selle looja peas küll toimus? Twitter Peek oli 2009. aastal loodud seade, mis tekitas rohkem probleeme kui lahendas. See oli mõeldud ainult tweetide lugemiseks ja kirjutamiseks, kuid tegi seda väga haälvasti. Korraga nägi ainult paari sõna tweetist (u. 20 tähemärki) ning teksti lugemiseks pidi läbi mitme nupu vajutuse navigeerima.
Sellel fantastilisel leiutisel polnud turul mingit kohta, kuna 2009. aastal olid paljudel juba nutitelefonid (iPhone 3G).
Hinnastusmudel oli veel veidram - 99 dollarit (pluss kuumaks) või 200 dollarit "eluaegse" paketi eest. Sama raha eest said juba nutitelefoni.
Kasutatud allikad:
https://en.wikipedia.org/wiki/Linux
https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-the-metaverse
https://medium.com/@eileentran2480/the-failure-of-the-twitter-peek-45809fc88e2b
Kommentaarid
Postita kommentaar